انتخاب متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب

انتخاب دکتر زنان و زایمان و نازایی خوب و یافتن بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی (جراح زنان) در تهران یا شهرهای دیگر اغلب فرایندی گیج کننده و طاقت فرساست؛ در حالی که نباید اینطور باشد.

به جای غرق شدن در حجم زیاد وب‌سایتها و برنامه‌های متنوع در مورد متخصصین و فوق تخصص‌های زنان و زایمان و نازایی خوب، بهتر است از همان روش سنتی «اعتماد  به گفتار و شنیده‌های دیگران» استفاده کرد.

دوستان و آشنایان می‌توانند به شما کمک کنند که بازه جستجوی خود را کمتر کنید؛ از طرف دیگر باید این اطلاعات و شنیده‌ها را نظارت و مدیریت کنید. این بدان معنی است که سوابق و موسساتی که با این پزشکان کار می‌کنند بررسی کنید؛ اینکه موسسات، بیمارستانها و کلینیک‌هایی که با این متخصصان همکاری می‌کنند، چقدر معتبر هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

موسسات (بیمارستانها و کلینیک‌های) معتبر و قابل اعتماد، پزشکان و متخصصان خود را سخت‌تر و با آزمونهای متنوع‌تری انتخاب می‌کنند.

 

بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی کیست؟

متخصصان زنان و زایمان (Obstetricians) بر بارداری و مسائل مربوط به سلامتی تمرکز می کنند، در حالی که متخصصان زنان (Gynecologists) بر سلامت کلی باروری تمرکز می کنند. این دو نوع متخصص پزشکی از نزدیک با هم کار می کنند. در برخی موارد، این پزشکان ممکن است دارای گواهینامه هایی در زمینه زنان و زایمان، تحت عنوان OB/GYN باشند. پزشکان با هر دو گواهینامه می توانند همه چیز را از سلامت باروری عمومی گرفته تا زایمان انجام دهند. برخی از پزشکان OB/GYN نیز به عنوان پزشک مراقبت های اولیه برای افراد مبتلا به واژن عمل می کنند.

بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی چه می کند؟

متخصصان زنان و زایمان صلاحیت انجام کارهای مختلف را دارند. متخصصان زنان و زایمان مجوز رسیدگی به موارد زیر را دارند:

  • درمان باروری
  • مراقبت های بهداشتی بارداری
  • مراقبت از NICU
  • زایمان واژینال و سزارین
  • مراقبت های عمومی پس از زایمان

در همین حال، متخصصان زنان مراقبت های بهداشتی از جمله:

  • بررسی سلامت باروری
  • غربالگری سرطان دهانه رحم و سینه
  • مشکلات دستگاه ادراری
  • درمان STI
  • درمان بیماری های رحمی

را انجام می‌دهند.

پزشکان با هر دو صلاحیت می توانند انتخاب کنند که هر دو مجموعه مسئولیت را برای بیماران خود بر عهده بگیرند. هر متخصص زنان و زایمان نیز به عنوان یک متخصص زنان عمل نمی کند و بالعکس. اگر مطمئن نیستید که پزشک شما چه چیزی را می تواند درمان کند، از آنها بپرسید یا گواهینامه های آنها را در وب سایت انجمن زنان و زایمان بررسی کنید.

آموزش و پرورش بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی

متخصصین زنان و زایمان پزشکانی هستند که به طور خاص در درمان رحم، واژن و دستگاه تناسلی عمومی آموزش دیده اند. متخصصان زنان در مراقبت های استاندارد از سیستم تولید مثل تخصص دارند. از سوی دیگر، متخصصان زنان و زایمان در تمام جنبه های بارداری، از دوران بارداری تا بعد از زایمان، تخصص دارند. مانند بسیاری از پزشکان، این پزشکان برای دریافت گواهینامه پزشکی داخلی یا اطفال در دانشکده پزشکی تحصیل می کنند.

پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، متخصصان OB/GYN دوره های زیر را تکمیل می کنند:

  • آزمونی برای دریافت گواهی توسط هیئت پزشکی داخلی.
  • دوره رزیدنتی چهار یا پنج ساله که در آن پزشک به طور خاص در زمینه زنان و زایمان مطالعه می کند.
  • قبولی در آزمون در تخصص انتخابی آنها.

دلایل مراجعه به متخصص زنان و زایمان

اینکه هر چند وقت یک‌بار نیاز به مراجعه به متخصص زنان و زایمان دارید با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، سابقه سلامتی و باردار بودن یا نبودن شما تعیین می‌شود. برای موارد زیر می توانید به این نوع پزشک مراجعه کنید:

پاپ اسمیر

در بیشتر موارد، افراد مبتلا به دهانه رحم باید از سن 21 سالگی شروع به انجام آزمایش پاپ اسمیر کنند. یک متخصص زنان به احتمال زیاد برای انجام این غربالگری مهم سرطان آموزش دیده است.

کنترل تولدمتخصص زنان می تواند به شما در تصمیم گیری مناسب برای پیشگیری از بارداری بر اساس سابقه سلامتی و سبک زندگی شما کمک کند و در صورت نیاز می تواند نسخه ای بنویسد.

بیماری های مقاربتی

متخصص زنان می تواند به تشخیص و درمان بیماری های مقاربتی یا STD کمک کند. اگر بعد از فعالیت جنسی دچار هر گونه ناراحتی غیرطبیعی یا ترشح غیرعادی شدید، متخصص زنان می تواند به شما در شناسایی علت و رفع مشکل کمک کند.

بارداری 

OB/GYN ها و متخصصان زنان و زایمان به طور خاص برای کمک به رسیدگی به نگرانی های سلامتی خاص بارداری آموزش دیده اند.

چه انتظاری از متخصص زنان و زایمان داشته باشید

مراجعه به متخصص زنان با بررسی سلامت (فشار خون، وزن، دما) آغاز می شود. همچنین ممکن است آزمایش خون و ادرار انجام دهید.

متخصص زنان در مورد سابقه سلامتی شما می پرسد و سپس معاینه پستان و همچنین معاینه لگن را انجام می دهد. اگر نیاز به پاپ اسمیر دارید، متخصص زنان از یک سواب مخصوص برای نمونه برداری از بافت دهانه رحم شما استفاده می کند.

هنگامی که باردار هستید، مراجعه به متخصص زنان و زایمان نیز با بررسی سلامت (فشار خون، وزن و نمونه ادرار برای بررسی علائم پره اکلامپسی یا دیابت بارداری) آغاز می شود. پزشک به ضربان قلب کودک شما گوش می دهد و شکم شما را لمس می کند تا اندازه و وضعیت او را بررسی کند.

همچنین ممکن است بسته به سابقه سلامتی و شرایطی که ممکن است داشته باشید، آزمایش های دیگری نیز انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: خدمات زنان و زایمان | متخصص زنان و زایمان کیست؟ | آشنایی با رشته‌ی زنان و زایمان

ارتباط و مکالمه موثر با بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی

"<yoastmark

ارتباط موثر با پزشک، معیار بسیار مهمی است؛ در واقع یکی از جنبه‌های ارتباط میان پزشک متخصص و بیمار، ارتباطات است.

شما باید بتوانید با پزشک متخصص خود به راحتی ارتباط برقرار کنید و ناراحتی و مشکلات خود را بیان نمایید؛

بنابراین اینکه پزشک معالج و متخصص زنان و زایمان و نازایی، چقدر به حرفهای شما توجه کند و آنها را مورد نظر داشته باشد، یکی از معیارهای تشخیص متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب است.

اگر پزشکی با استایل ارتباطی شما هماهنگ نیست، دنبال پزشک دیگری بگردید.

اعتبار، مدارک و گواهی‌نامه‌های بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی خوب (یا جراح زنان خوب)، بررسی اعتبار، مدارک و گواهی‌نامه‌های پزشک معالج است. بورد تخصصی پزشک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید دکتر زنان و زایمان و نازایی شما مورد اعتماد و دارای اعتبار بالایی است.

اگر دارای بورد تخصصی نیستند باید علت آن را بپرسید؛ برای تحقیق در مورد اعتبار و مدارک و گواهی‌نامه‌های پزشک متخصص می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و یا از بیمارستانهای محل فعالیت آنها سوال کنید.

سوال از پزشک عمومی یا پزشک خانوادگی درباره بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی

پزشکان عمومی و پزشکان خانوادگی شما که ویژگی‌های شخصیتی، مشکلات و تاریخچه بیماری شما را می‌دانند می‌توانند کمک موثری در یافتن بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی، بهترین فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی یا دست‌کم متخصص یا فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی خوب برای شما باشند.

بنابراین یک پزشک عمومی مورد اعتماد، علاوه بر اینکه می‌تواند سلامت عمومی شما را رصد کند، می‌تواند در یافتن بهترین فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی نیز شما را یاری کند.

کار در بیمارستان‌های بزرگ

یکی دیگر از راه‌های یافتن بهترین فوق تخصص (متخصص) زنان و زایمان و نازایی، بیمارستانها و سازمانهایی است که در آنجا فعالیت می‌کنند.

هر چه بیمارستانها معتبرتر و بزرگ‌تر باشند بدین معنی است که بیماران بیشتری جهت درمان به آنها مراجعه می‌کنند، بیماران بیشتر، تجربخ کاری بیشتر برای فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی خوب را به همراه خواهد داشت.

دکتر پریسا علمی جراح زنان خوب در تهران

دکتر پریسا علمی جراح زنان خوب در تهران

آیا بهترین مراقبت پزشکی را دریافت می‌کنید؟

اگر با پزشک یا متخصص زنان و زایمان و نازایی خود احساس راحتی نمی‌کنید و تعامل و برقراری ارتباط با پزشک‌تان راحت نیست، به پزشک دیگری مراجعه کنید و دنبال متخصص زنان و زایمان و نازایی بهتری بگردید.

آشنایی با رشته‌ی زنان و زایماناختلالات هورمونی در زنانتبخال تناسلی در زنانخونریزی غیرطبیعی رحم (AUB)قاعدگی نامنظم چیست

دکتر زنان و زایمان و نازایی خود را عوض کنید!

باید بدانید که حتی همه متخصصان زنان و زایمان و نازایی خوب ممکن است راه‌حلهای یکسانی در مورد نحوه درمان و مراقبت‌های پزشکی شما ارائه ندهند؛ بنابراین بهتر است دیدگاه متخصصان زنان و زایمان و نازایی خوب دیگری هم بدانید.

اگر در مورد یافتن بهترین فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی (یا بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی یا فوق تخصص زنان و زایمان و نازایی عالی یا متخصص زنان و زایمان و نازایی خوب) سوال بیشتری دارید و یا تردید دارید که آیا بهترین دکتر زنان و زایمان و نازایی را پیدا کرده‌اید یا خیر دقت کنید که اگر موارد زیر وجود دارند، دکتر زنان و زایمان و نازایی خود را عوض کنید.

  • اگر احساس می‌کنید تعامل و ارتباط خوبی با دکتر زنان و زایمان و نازایی خود ندارید.
  • اگر استایل ارتباطی دکتر زنان و زایمان و نازایی شما با روحیاتتان سازگار نیست.
  • اگر توصیه دکتر زنان و زایمان و نازایی شما این است که مداخله‌ای انجام دهید که خطرناک یا گران است و شما حتی علت این اقدام یا عمل جراحی را نمی‌دانید.
  • اگر در مورد تاریخچه و سوابق قانونی پزشک خود مطمئن نیستید.

نتیجه‌گیری در مورد یافتن بهترین متخصص زنان یا متخصص زنان خوب

به طور کلی، متخصص‌ها و فوق تخصص‌های زنان و زایمان و نازایی خوب زیادی در ایران، تهران، اصفهان، شیراز و  … وجود دارند که هر یک استایل و شیوه‌ی مخصوص خود را در درمان یا تعامل با بیماران دارند.

شما باید از میان آنها بهترین متخصص زنان و زایمان و نازایی که با تمام شرایط شما منطبق است انتخاب کنید.

دکتر پریسا علمی متخصص زنان خوب در تهران

دکتر پریسا علمی متخصص زنان خوب در تهران

بیمارستان‌های محل فعالیت دکتر پریسا علمی

بیمارستان لاله (شهرک غرب)
بیمارستان اقبال (تقاطع رودکی و آذربایجان)
بیمارستان سیدالشهدا (چهارراه گلوبندک)

تماس با دکتر پریسا علمی جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی