بارداری: تغییرات سه ماهه دوم

بارداری-تغییرات سه ماهه دوم-دکتر پریسا علمی- جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی-دوره تکمیلی لاپاراسکوپی-دوره تکمیلی سونوگرافی بارداری و زنان دوره تکمیلی لیزر هیرسوتیسم-دارای بورد تخصصی-gynaecology-متخصص زنان و زایمان

هر روز، شما و کودک شما با هم در حال تغییر و رشد هستید. در اینجا یک نگاه سریع به آنچه برای هر دو شما اتفاق می افتد داریم:

چگونه تغییر می کنید

حتی زمانی که شما متوجه نمی شوید، بدن شما در حال سازگاری است تا نیازهای کودک شما را پرورش دهد. تغييرات در بدن شما ممکن است بر روحيه شما تأثير بگذارد.

بدن شما

رحم شما رشد می کند. با گذشت چند هفته، فشار بیشتری بر مثانه، معده و سایر اعضای بدن احساس خواهید نمود. ممکن است برخی از تغییرات مثل تغییر رنگ پوست در پیشانی، بینی یا گونه های شما مشاهده شود. کک و مک‌ها ممکن است تیره شوند، و خال‌ها (mole) ممکن است رشد کنند. شما ممکن است خط تیره تر بر شکم خود را بین ناف و استخوان شکمی مشاهده کنید.

روحیه شما

سه ماهه دوم اغلب از سه ماهه اول ساده تر است. با این حال، برای تغییرات خلقی آماده شوید. تغییرات خلقی به دلیل افزایش هورمون ها (مواد شیمیایی که بر کارکرد اندام ها تاثیر می گذارند) تولید شده توسط بدن شما است. این تغییرات خلقی بخش عادی حاملگی است.

چگونه کودک شما رشد می کند

تغییرات جنین و مادر در ماه چهارم بارداری-دکتر پریسا علمی- جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی-دوره تکمیلی لاپاراسکوپی-دوره تکمیلی سونوگرافی بارداری و زنان دوره تکمیلی لیزر هیرسوتیسم-دارای بورد تخصصی-gynaecology-متخصص زنان و زایمان تغییرات جنین و مادر در ماه پنجم بارداری-دکتر پریسا علمی- جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی-دوره تکمیلی لاپاراسکوپی-دوره تکمیلی سونوگرافی بارداری و زنان دوره تکمیلی لیزر هیرسوتیسم-دارای بورد تخصصی-gynaecology-متخصص زنان و زایمان تغییرات جنین و مادر در ماه ششم بارداری-دکتر پریسا علمی- جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی-دوره تکمیلی لاپاراسکوپی-دوره تکمیلی سونوگرافی بارداری و زنان دوره تکمیلی لیزر هیرسوتیسم-دارای بورد تخصصی-gynaecology-متخصص زنان و زایمان

ماه 4

ممکن است ضربان قلب نوزاد با یک دستگاه سونوگرافی دستی ( Doppler ) در 9 تا 10 هفتگی شنیده شود. ابرو، مژه و ناخن شروع به تشکیل می دهند.

ماه 5

شما ممکن است حرکت کودک خود را احساس کنید. پس از رشد جهشی، نوزاد شما به 10 اینچ نزدیک می شود.

ماه 6

اثر انگشت کودک شکل گرفته است. نوزاد شما حدود 1 تا 2 پوند وزن دارد و حدود 12 اینچ طول دارد.


بیشتر بخوانید:

متخصص زنان و زایمان کیست؟

خدمات زنان و زایمان

مراقبت در دوران بارداری

آماده شدن برای بارداری

درک مشکلات باروری: موانع بارداری

بارداری: سوالات رایج

بارداری: تغییرات سه ماهه اول

بارداری: تغییرات سه ماهه دوم

بارداری: تغییرات سه ماهه سوم

آشنایی با رشته‌ی زنان و زایمان